längtan i tidig november.

Igår satt jag framför brasan och drack julte och åt pepparkakor och idag tog jag en bild på mig själv innan jag gick till skolan. När det är grått och ruggigt ute och halsen gör ont och skolan hänger tungt över mig, tycker jag faktiskt att det är mer än okej att smygstarta julen lite. Det är ju trots allt bara 47 dagar kvar till julafton, och jag är en av de personerna som tycker att julen är något av det bästa på året. Jag längtar jättemycket till att få sitta på mitt rum med en lussekatt att mumsa på och mysigt ljus från adventsstjärnan i fönstret samtidigt som jag lyssnar på julradio.se eller kollar på en typisk julfilm. Sånt längtar jag till nu.

Kommentarer
Postat av: emelie

låter som rätt bra saker att längta till.

2012-11-08 @ 18:12:34
URL: http://emelierut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0