livet är fult och jag sjunger så fint jag kan.

Ett par bilder från igår när jag var ute med hunden. Kylan bet i kinderna samtidigt som solens svaga strålar försökte värma och jag ångrade att jag inte tagit med kameran. Allt var täckt av frost, och det är ju så fint när solen lyser och allt bara glittrar. Ikväll ska jag vila för att imorgon orka ta tag i plugg som måste göras. Varje vecka nya grejer, in med en uppgift och direkt på nästa. Är så skoltrött och det är precis så att jag orkar ta mig igenom denna, relativt enkla, kursen jag läser nu. Till våren tar jag en välförtjänt pluggoaus.

turn to white.

Nu har det ekat tomt här lite väl länge tycker jag. Ursäkta min frånvaro.
Det händer inte så mycket just nu, det rullar på och jag glädjer mig av tanken på att vi hela tiden sakta närmar oss julen. Jag har gått ut med mina vänner och druckit vin och öl en helt vanlig tisdag och blivit besviken när Sverige förlorade i fotbollen fastän jag egentligen inte kunde bry mig mindre om fotboll, jag har fikat morotsmuffins på Espresso House en kväll och jag har åkt till mormor tillsammans med min syster. Det blev en liten roadtripp på ca 4 timmar med stopp på vägen, jag har nog aldrig kört så mycket på en och samma gång tidigare... Vi skulle alltså till mormor och hämta vår hund som hon har passat i en vecka. Vi övernattade hos mormor och begav oss hemåt dagen efter. Det var trevligt att få lite kvalitetstid med både min syster och min mormor. Under dessaa bilfärder fick jag se snö för första gången denna vintern. Julkänslorna stärktes och jag blev avundsjuk, jag vill också ha snö! Jag har satt upp min julstjärna i fönstret nu, och nästa helg är det okej att ta fram resten av julpyntet. Jag är glad att det snart är december, jag har längtat till den månaden hela november. Ja, jag tycker om julen och allt vad den innebär!

ge mig någonting mot rastlösheten, vad som helst.

Igår åkte jag till Borås där jag mötte min syster och fikade pepparkaks-muffins på Espresso House. Sedan promenerade vi runt i staden lite innan vi åkte hem till henne och Tobias och åt pizza framför tvn. Senare gjorde vi chokladbollar och jag fick övernatta på deras soffa. Idag gjorde vi frukost och gick sedan till bussen och åkte tillsammans tillbaka till Göteborg. Det var skönt och mysigt att komma bort lite och ha en myskväll med min syster och hennes pojkvän. Nu ska jag laga middag med pappa och lillebror!

Det finns nu, det finns då, det finns sen om du vill.

Såhär vackert var det när jag vaknade idag. Allt var täckt av frost. Det är 43 dagar kvar till julafton, och jag längtar efter att få spela julmusik, äta lussekatter, promenera i snö, julpynta och julmysa. Men allt har sin tid, och tiden för allt julpyssel är inte riktigt här än. Jag får ha lite mer tålamod, i alla fall fram till sista veckan i november. Hur som helst, idag ska jag skriva hemtenta hela dagen. Kanske tar jag en längre promenad med hunden och dricker några koppar te också.

Our minds are troubled by the emptiness.

Här är en före- och en efterbild på mitt hår! Det är inte jättebra bilder, men de får duga. Jag klippte av ca. 15 cm och det kändes lite som en befrielse faktiskt. Nu slipper jag tovor i nacken när jag bär halsduk och jag tror att jag behövde en sån här förändring just nu.

england dag 5 & 6.

Under vår första natt i Chelmsford (i huset på bilden ovan) kom dem omtalade stormen och elen gick. Annars påverkade stormen oss inte så jättemycket. Vi började morgonen med att bli utkörda ur sovrummet av en elektiker som tydligen skulle greja där, fast vi hade ändå hunnit med en liten sovmorgon då vi var så trötta efter tre nätter på hostelet. Efter att ha slängt ihop en liten frukost och tagit ut familjens hund åkte vi in till Chelmsford.
Vi gick i affärer ett tag (mest på Primark då det är lätt att fastna där) och när vi blev trötta och frusna gick vi till ett fint café och åt scones och drack te. Det kändes rätt typiskt engelskt, och det är ju ett måste med te och scones när man befinner sig i England.
Väl tillbaka i det stora huset (som tidigare varit en lada) tände vi en massa ljus eftersom strömmen inte kommit tillbaka. Malin lagade indiskt och bjöd oss på (vi hade längtat efter riktig hemmalagad mat, så det var gott) och vi skrämde upp varandra i det läskiga mörkret och var övertygade om att det spökade omkring oss.
Trots rädslan för övernaturliga läskigheter, somnade vi på kvällen. Och tur var väl det, med tanke på hur tidigt vi skulle upp på söndagen, den sista dagen i England. 04.00 gick vi upp, fortfarande utan någon el, och åkte till tågstationen. Det tar lång tid från Chelmsford till Heathrow och vi hade fått höra att det skulle vara förseningar i kollektivtrafiken på grund av stormen.
Vi kom i tid till flyget och lämnade England med (i alla fall till större del) nöjda miner. Trots några tråkigheter var den här resan grym! Jag tycker så himla mycket om London och jag tycker så himla mycket om mina resekamrater! Tack för den här resan!

England dag 3 & 4.

Vi fortsätter där vi slutade. Nu är det dag 3 och 4 som gäller!
Vi gick upp tidigt och åkte till Notting Hill och Portobello Road Market. Där fann vi fina hus, en massa gamla prylar och väldigt mycket folk.
Sedan tog vi tunnelbanan till Big Ben, parlamentet och Westminster Abbey. Big Ben var lika fin och maffig som jag mindes den.
Här mötte vi Malin (som jobbar som Au Pair en bit utanför London) och hennes pojkvän och tillsammans gick vi till...
...Covent Garden!
Här fick jag resans första (och enda) blodsockerfall och blev skakig och svag i benen, är rätt känslig för att äta för sällan. Men vi hittade ett café, åt grillade mackor och undvek regnet som öste ner utanför.
Efter att ha gått i Covent Garden tills mörkret börjat falla och efter en vila på rummet, avslutade vi dag 3 med pizza i korridoren på hostelet eftersom köket nästan alltid var knökfullt.
Nästa dag tog vi en röd dubbeldäckare några kvarter bort, vi skulle nämligen till Brick Lane!
Vi gick förbi nedgånga, men ändå charmiga hus för att ta oss till Brick Lane Market.
Det var mycket folk och vindarna var starka (det var här vi fick höra om en storm som var på väg, den värsta på flera flera år tydligen) men det var värt det! Det fanns väldigt många vintage-butiker att kolla in här. När vi kände oss nöjda och klara med Brick Lane, gick vi tillbaka till hostelet, checkade ut och åkte till Chelmsford där Malin numera bor.

Mer om Chelmsford får ni läsa i nästa inlägg!

I know Nothing ever keeps you safe for sure.

I lördags var jag på inflyttnings-halloween-fest hos Ella och såg då ut såhär. Jag var inte särskilt sugen på blod och läskigheter och hade lite fantasibrist, så jag klistrade på långa, glittriga önonfransar och tog på mig ett par vingar och blev någon typ av fé. Vi åt, umgicks, promenerade på kyrkogården och kollade på alla ljus som placerats vid gravarna och minneslunden, det var fint. Vi hade planer på att gå ut också, men stannade hemma hos Ella och myste istället.

Det fanns en till tanke bakom när jag la upp dessa bilder, nämligen att visa er mitt långa hår en sista gång. På onsdag klipper jag det! Vemodigt och spännnde på samma gång. Nu ska jag fixa i ordning nästa inlägg om resan!

England dag 1 & 2.

Nu ska jag alltså börja sumeringen av englandsresan! Det har tagit lite tid, vilket mest beror på att jag tog väääldigt många bilder där borta och på att mitt liv är lite rörigt just nu. Hur som helst, vi tar det från början!
Vi lämnade sverige vid 16.30 och när vi landat tog vi tunnelbanan till hostelet som vi skulle bo på. Vi dumpade väskorna i rummet och gav oss ut på matjakt. Vi hittade en vietnametisk restaurang i närheten av hostelet och mättade våra magar, och sen var den dagen slut.
Vi startade dag nummer 2 med en liten frukost på hostelet.
Såhär såg det ut utanför. Vi bodde precis ovanför baren (det var ganska hopplöst att försöka sova innan 03.00 ska jag säga er)
Mina resekamrater <3
Och så begav vi oss till Camden (de har en väldigt stor spännande marknad där). Vi kollade på diverse olika prylar och kläder i några timmar tills vi blev hungriga och åt quesadillas.
Kollade i lite fler affärer och åkte sedan till...
...Oxford street!
Och gick därefter mot Soho och Carnaby Street. Det var jättemysigt att gå runt där och det kändes nästan lite juligt.
Här började magarna kurra igen och vi slog oss ned på en mysig restaurang som heter Bill's. Vi drack vin och åt gott, jag åt en jättegod halloumi-burgare, och det kändes som ett bra avslut på vår första heldag i London.

Det var alltså dag 1 & 2! Resten lägger jag upp en annan dag!