det närmar sig.

Idag fick vi våra studentmössor! Alla treor på skolan blev helt till sig och tjoade och peppade och ett pirr spred sig i kroppen. Nu när studentklänningen hänger redo i garderoben och studentmössan ligger på skrivbordet och väntar, blir det hela så mycket mer verkligt. Jag fylls av en skräckblandad förtjusnig när jag tänker på det. Jag längtar så efter att få springa ut från skolan med studentmössan på huvudet, samtidigt som vuxenlivet skrämmer mig. Jag har ingen aning om vad det ska bli av mig, jag vet inte vad jag vill. Men det gör det hela lite extra pirrigt och spännande, att ha en oviss framtid. Jag kanske reser utomlands, lyckas få ett jobb eller börjar en intressant utbildning, just nu lockar allt det där lika mycket. Jag får väl bara vänta och se vad framtiden har att bjuda på! Nu ska jag bara glädjas åt att jag snart klarat av tre år på gymnasiet och att jag har en alldeles egen studentmössa med mitt namn på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0