2012-lista.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gjorde säkert flera nya saker... Jag har fyllt 18, tagit körkort, varit på krogen mm.
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
Dog någon som stod dig nära?
Nej
Vilka länder besökte du?
USA.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer äventyr kanske..
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
15/6 Min födelsedag som firades på Hultsfredsfestivalen. 
3/7 Jag tog körkort. Jag har nog aldrig varit så nervös och sedan lättad och stolt som jag var då.
Största misstaget?
Svårt... Har gjort en massa små misstag, men inga stora direkt..
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, förskyld är jag typ en gång i månaden och i våras fick jag influensa. Men inget allvarligt.
Bästa köpet?
Hultsfredsbiljetten skulle jag tro.
Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och nöjen.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jadå. Jag var jätteglad i somras på festivalen och jag har varit väldigt glad över att jag haft Simon. Och så blev jag såklart riktigt glad när jag fick mitt körkort. Och Kent-konserten får jag ju inte glömma!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Free The House - HalfNoise
Låtarna från Mumford and Sons album Babel
Bronsfeber - Far och Son
En massa Oasis-låtar
Midnight City - M83
Violet Hill - Coldplay
Finns många fler.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite både och... Men jag tror att jag varit lite gladare än vad jag varit innan.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på tiden. Jag önskar att jag hade presterat bättre i skolan, varit en bättre kompis och flickvän och vågat göra mer saker. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Hmm... Velat och kännt mig osäker kanske.
Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen och farmor. Lugnt och tradiotionsenligt.
Blev du kär i år?
Blev och blev.. Jag var redan kär.
Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre kanske.. Jag har inte kollat så mycket på TV.
Bästa boken du läste i år?
Kapitulera omedelbart eller dö var en av de bästa böckerna jag läst i år.
Största musikaliska upptäckten?
Foo Fighters kan mycket möjligt vara den största musikaliska upptäckten.
Något du önskade dig och fick?
Ett nytt objektiv och en resa till USA.
Något du önskade dig men inte fick?
Det vet jag inte...
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Min födelsedag firades som sagt på Hultsfredsfestivalen. Vi stod i publiken till The Kooks när klockan slog tolv och det blev min födelsedag. Mitt under låten Naive kramar mina vänner om mig och grattar mig och det kändes så himla bra. Dagen efter sjöng mina tält-roomies för mig och gav mig en kaka och en tröja, så gulliga! Fram på kvällen skålade vi för mig och såg diverse olika konserter och njöt av festivallivet. En himla bra födelsedag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja. Jag hade som sagt velat ha mer äventyr och så hade jag önskat att jag varit mer säker i mig själv och i vad jag vill. Och uppskattat saker som jag hade i början av året men som nu sakta tynar bort.
Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Oj, jag vet inte... Inte så speciell.
Vem saknade du?
Ingen särskild.
De bästa nya människorna?
Har inte träffat så många nya... Och av de jag träffat kan jag inte säga någon eller några som är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0