dagen då det snöade igen.

 
Idag när jag vaknade och kikade ut genom fönstret fick jag se ett virrvarr av snöflingor i luften. Jag suckade för mig själv, kröp ner i sängen igen och drog täcket upp till näsan. Hela december månad gick jag och längtade efter de där snöflingorna, nu är jag bara trött på dem. Jag är så färdig med vintern, jag vill ha vår.
 
Jag hade bara en lektion idag (som började 13.35, vilket innebar en lång, skön sovmorgon) och när den tog slut gick jag och lånade boken ovan, som jag velat läsa ett tag. Därefter åkte jag och Simon hem till farmor. Planen var att vi bara skulle komma på en fika, men väl där var klockan mycket och magarna tomma, så vi köpte pizza. Vi satt där några timmar och pratade om bland annat förr och nu och mat i olika former med farmor och hennes väninna. Trevligt.
 
Sedan skulle Simon vidare på bio med sina vänner, medan jag kände mer för att åka hem och krypa ner i sängen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0