England dag 1 & 2.

Nu ska jag alltså börja sumeringen av englandsresan! Det har tagit lite tid, vilket mest beror på att jag tog väääldigt många bilder där borta och på att mitt liv är lite rörigt just nu. Hur som helst, vi tar det från början!
Vi lämnade sverige vid 16.30 och när vi landat tog vi tunnelbanan till hostelet som vi skulle bo på. Vi dumpade väskorna i rummet och gav oss ut på matjakt. Vi hittade en vietnametisk restaurang i närheten av hostelet och mättade våra magar, och sen var den dagen slut.
Vi startade dag nummer 2 med en liten frukost på hostelet.
Såhär såg det ut utanför. Vi bodde precis ovanför baren (det var ganska hopplöst att försöka sova innan 03.00 ska jag säga er)
Mina resekamrater <3
Och så begav vi oss till Camden (de har en väldigt stor spännande marknad där). Vi kollade på diverse olika prylar och kläder i några timmar tills vi blev hungriga och åt quesadillas.
Kollade i lite fler affärer och åkte sedan till...
...Oxford street!
Och gick därefter mot Soho och Carnaby Street. Det var jättemysigt att gå runt där och det kändes nästan lite juligt.
Här började magarna kurra igen och vi slog oss ned på en mysig restaurang som heter Bill's. Vi drack vin och åt gott, jag åt en jättegod halloumi-burgare, och det kändes som ett bra avslut på vår första heldag i London.
 
Det var alltså dag 1 & 2! Resten lägger jag upp en annan dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0