säg nej till mig.

Idag började jag dagen med en promenad med hunden i det fina vädret. Självklart tog jag kort på mitt favoritträd när det handlar om den här tiden på året (bilden uppe till höger). Ja, jag har ett favoritträd. Det är alltid så vackert så här års med sina sprudlande färger. 
Sedan, efter att ha tränat tills jag blev en pöl av svett, slog jag mig ned vid köksbordet för att ge hemtentan vad den tål. Jag har inte behövt plugga på så länge, så den här uppgiften känns väldigt tung. Men med ett par koppar kaffe, en tomat- och pestomacka och Kristian Anttilas nya låt lyckades jag skriva några meningar. Och när det tog stopp och jag kände mig hopplös, ringde pojkvännen och frågade om jag ville gå på en spontan måndags-dejt. Ja tack, gärna! Så ikväll blir det bio med honom. Ska vira halsduken runt halsen, hålla hans hand och glömma allt det jobbiga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0