kvällspromenad.

I måndags tog jag också en kvällspromenad, när molnen spruckit upp och det slutat regna.Det här är utsikten från där jag bor. Jag ser inte vattnet från min uteplats, men om jag går ut och förbi vår parkering får jag se denna vy.
Och här har vi mördarbacken som leder från centrum och upp till området där jag bor.
Jag gick in på kyrkogården som ligger alldeles i närheten, Dalviks kyrkogård. Det var nog den finaste och mest välskötta kyrkogård jag varit på. Det ligger ett gulligt litet kapell där och även här har man utsikt över Vättern.
Sedan tog jag en liten sväng i utkanten av Stadsparken och hittade ett gammalt klocktorn. Därifrån kunde man se nästan hela Jönköping och jag utsåg denna plats till den, hittils, bästa utkiksplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0