godis.

Jag har bestämt mig för att februari ska bli en godisfri månad för mig (ska inte äta bullar, kakor, godis, läsk, chips och dylikt) Anledningen till det är att jag tror att de flesta av oss konsumerar onödigt mycket godis och sötsaker, för att jag vill vara hälsosam och för att det kommer bli en stor utmaning för mig. Jag har märkt att jag mår så mycket bättre på flera olika vis om jag bara äter nyttigt, och vill därför försöka göra det. Men eftersom jag är en godisgris och det är sista dagen i januari, ska jag äta en massa godis idag. Sedan ska jag ta farväl av det och vara utan det i en månad. Men jag kommer klara det. Jag ska klara det.
 
Min farmor är bortrest nu (jag är så avundsjuk) så jag har fått låna hennes lägenhet i några dagar. Lämpligt att hon bor ovanför en godisaffär.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag bestämmde mig för att försöka hoppa över allt onyttit tjofs, bullar choklad osv (dok svårt när det finns så mycket sånt till barnen hela tiden) men har faktiskt klarat det i två veckor nu! så ska fira det med lite glass o sen köra två veckor till haha ^^

Svar: bra kämpat! ;)tänker att om jag avstår helt i en månad, så kanske det blir lättare att äta det mer sällan sen. vi får väl se hur det går!
Emma Margareta Olsson

2014-01-31 @ 19:36:59
URL: http://mangabackarsma.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0