ny - Frihetsgudinnan och brooklyn.

Dag 2:
Morgon i New York och solen som söker sig ner mellan de höga byggnaderna.
Vi tog tunnelbanan ner till den södra delen av Manhattan och åt en liten snabbfrukost på Starbucks.
Vi kollade in minnesplatsen vid World Trade Centre. Fick en väldigt obehaglig känsla i kroppen när jag såg platsen och alla namn på de som gick bort.
Sedan tog vi oss ned till vattnet och fick syn på Frihetsgudinnan.
Vi tog båten över till Staten Island och fick se Manhattan på håll.
Efter båtturen promenerade vi över Brooklyn Bridge.
Väl framme i Brooklyn blev det lite knasigt då vi gick av tunnelbanan vid fel hållplats och hamnade i ett kvarter där allt stod på hebreiska. Vi promenerade och promenerade ovetandes om hur långt det faktiskt var till dit vi skulle. Vi fick se lite fin konst på vägen i alla fall.
När vi äntligen kom till rätt del av Brooklyn var vi hungriga, trötta, varma (jag gick i bara linne, så varmt var det) och griniga, så vi slog oss ner på första bästa ställe och beställde mat.
Och sedan kaffe på detta ställe som låg tvärs över gatan.
Sedan kollade vi in second hand-affärerna som varit vårt mål och åkte därefter från Brooklyn.
Mot Wall Street, där jag inte tog några bilder. Har dock denna bilden från en kyrka vi gick in i på vägen.
På väg tillbaka till hotellet gick vi genom Grand Central, det kändes lite som ett måste när vi var i New York. Om jag inte minns fel, så gick jag, Sanna och Simon till Macy's (som låg precis bredvid vårt hotell) på kvällen medan mamma vilade och pappa laddade inför det kommane maratonet.
Det var dag två! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0