påskhelgen.

Jag har haft en fantastiskt fin påskhelg! Låt oss ta en titt!
I fredags kom Lisa och Frida hit. Vi hade inte träffats alla tre sedan i somras, och jag hade inte träffat Frida på ca ett halvår, så det var väldigt fint att vara återförenade igen! Först fikade vi länge och pratade ikapp, vi hade en hel del att gå igenom. Efter att ha mellanlandat lite i min lägenhet promenerade vi i strålande sol till en restaurang för att äta tapas. Jag åt friterade små paprikor, kronärtkockshjärtan, falafel, rödbetor med chevré och drack sangria <3 Sedan anslöt även Erik, som varit på bilmässan på Elmia.
Efter maten gick vi vidare och köpte öl. Vi tittade på de många olika bilsorterna som körde förbi utanför, bilmässan är verkligen är stor grej i Jönköping, och gladdes åt att det fortfarande var ljust ute när klockan närmade sig 20.00. Efter ett tag åkte vi hem till mig och drack vin/cola, åt snacks och spelade sällskapsspel tills det var dags att sova.
Nästa dag, påskafton, åt vi frukost, gjorde oss i ordning och begav oss till Stadsparken och sa hej till djuren och tittade på utsikten.
Vi gick i affärer en stund och fotade detta stora färgsprakande påskris.
Sedan åt vi cafélunch och gick därefter till resecentrum för att vinka av Frida som tråkigt nog behövde åka ifrån oss igen.Vi gick förbi ett hav av krokusar!
Solen sken och vi var trötta, så vi kände att det enda rätta var att slå sig ner vid vattnet med en kopp kaffe. Där satt vi ett tag och lapade sol och tog igen oss. Sedan åkte Lisa och Erik till mässan och jag gick hem till Sanna och drack vin i kvällssolen. Lite senare sa jag hejdå till Lisa och Erik och hängde väldigt spontant med Sanna på förfest och utgång, trots att jag fortfarande var väldigt krasslig (blev så otroligt rastlös av att vara ensam i lägenheten)
På söndagen trotsade jag förkylningen igen och promenerade ner till bryggan med Sanna. Det är rätt omöjligt att stanna hemma och ta det lugnt när solen skiner som den gjort dessa dagar.
Vi fick inte nog av solen och förflyttade oss från bryggan till Sannas uteplats och drack kaffe tills solen försvann bakom hustaken. Sedan kom Kim hem till mig och vi avslutade helgen med filmmys. En himla bra påskhelg måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0