2015.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Besökte Florida, var på en riktig kräftskiva, satt i styrelsen för ett utskott på skolan, spelade shuffleboard, var på Way out West, flyttstädade en lägenhet till exempel.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Vilka länder besökte du?
USA.

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Snö och äventyr.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
15 juni, min födelsedag. Den var extra lång eftersom vi flög till Florida den dagen. Jag kommer förmodligen att minnas mammas och lillebrors födelsedagar något extra detta året också, eftersom de också firades i Florida.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Jag har haft två helt nya jobb detta året, ett i en blomsterbutik och ett på ett ankomstboende för flyktingar. Båda jobben har varit väldigt lärorika. Jag har dessutom lärt mig väldigt mycket i skolan nu när vi läst praktiska mediekurser. Jag har bland annat gjort radioreportage och tv-program. 

Och din största framgång privat?
Jag har lyckats klistra ihop ett brustet hjärta och vågat ta chansen att flytta utomlands.

Vad spenderade du mest pengar på?
Om man bortser från det nödvändiga som hyra och mat, så har det nog varit fika och utgångar, om man liksom slår ihop det. Annars var det helt klart min nya iPhone.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
Just nu representeras mitt 2015 av dessa låtar:
Kärlek är ett brev skickat tusen gånger - Håkan Hellström
Electric love - BORNS
Sprawl II - Arcade Fire
Our Own House -  MisterWives
Changing - The Airborne Toxic Event
Campfire - Satellite Stories

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag... Våren var bättre 2015 än 2014, men hösten var betydligt sämre. 


Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte... Läst.

Blev du kär i år?
Ja.

Den bästa tv-serien?
Jag har faktiskt inte kollat jättemycket på serier i år, men Scream Queens och Fröken Frimans krig kanske. Och sista säsongen av Orange is the new black så klart!

Bästa böckerna du läste i år?
Jag har varit väldigt dålig på att läsa också ska jag erkänna... Tyckte dock mycket om Clara Henrys bok Ja jag har mens, hurså?.

Bästa filmen du såg i år?
The Grand Budapest Hotel. Jag hade inte sett den tidigare för att jag och en viss person en gång bestämde att vi skulle se den ihop. Han sa "Emma, du kommer älska den här filmen. Vi måste se den ihop." Men sen sågs vi inte och det blev inte av att jag kollade på den. När jag väl bestämde mig för att se den blev den min favoritfilm.

Den maträtt du åt oftast 2015?
Linssoppa. 

Något du önskade dig och fick?
En plats på ett universitet utomlands, ett jobb, kärlek, nya människor i mitt liv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Som sagt, åkte till Florida. Vi skålade i bubbel på flygplanet och när vi kom fram firade jag mina 21 år på denna jord med en öl.

Högsta önskan just nu?
Att det ska sluta vara så oroligt i världen. Vad händer liksom? Jag är så himla frustrerad, arg och ledsen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag sluppit varit så ledsen under hösten så klart. Jag hade givetvis velat resa mer och gå på fler festivaler också. 

Vad fick dig att må bra?
Att vara nykär, att känna att jag hittat rätt/att vara på rätt spår i livet, fina människor runt omkring mig.

Vem saknade du?
Min familj och vänner hemifrån så klart. Jag kan inte säga att jag saknat en person extra mycket.

Vad är du mest stolt över?
Att jag vågade öppna hjärtat för någon fastän det var så himla läskigt, att jag lyckades gå från att panikgråta på badrumsgolvet till att inse att jag är jävligt stark och att jag har så himla bra människor i mitt liv och att jag tackat ja till att plugga utomlands till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0