En lång lista mitt i flyttkaoset.

Nämn något som gjorde dig glad igår?
Att vi hade slutseminarium och att jag därmed gick på jullov.

Det sista du sa högt? 
"Hej" till en man som stod på en uteplats ett par lägenheter bort från min.

Vad har du druckit idag? 
Vatten och kaffe.

Vad var det senaste du åt? 
En clementin, jag äter minst en clementin om dagen.

Vad var det senaste du köpte? 
Öl.

Vad är det för färg på din ytterdörr? 
Blå.

Vad är det för väder hos dig nu? 
Grått och tråkigt, som vanligt med andra ord.

Godaste glassmaken?
Ben & Jerry's Half baked eller Peanut butter cup!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? 
Alltså... Nej. Attraktion och intresse, ja. Kärlek, nej.

Sover du tungt? 
Hyfsat. När jag var tillsammans med Kim och han kom hem till mig mitt i natten en gång, så märkte jag inte av honom alls förrän på morgonen. Väldigt läskigt egentligen, det hade ju kunnat vara vem som helst som tagit sig in i min lägenhet liksom.

Drömmer du mardrömmar?
I princip aldrig.

Trivs du med ditt jobb? 
Just nu jobbar jag ju inte, men jag trivs jättebra med skolan och utbildningen!

Favoritklädsel? 
Antingen svarta jeans och en stickad tröja eller min svarta sammetsklänning, känner mig alltid fin och bekväm i den.

Vad ser du om du tittar till höger? 
En tom fönsterbräda som häromdagen var belamrad med ljus, foton, växter och prydnader.

Vad gör dig glad just nu?
Att veta att mamma och pappa kommer hit och hämtar mig och mina grejer imorgon och att jag då äntligen kan pusta ut ordentligt.

Vad ska du göra härnäst? 
Gå till tvättstugan och hämta tvätt.

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Sov som en stock.

Vad gjorde du för 15 min sedan? 
Läste mejl och fixade bank-grejer, tråkiga saker.

Humör just nu? 
Ganska neutral, trött men rätt så glad.

Favoritgodis? 
Just nu är det nog salta Polly-puffar, köpte en påse igår. Tycker väldigt mycket om kombinationen salt och choklad.

Kläder just nu?
Gråa jeans, ett grått linne och strumpor med små kaniner på. Emma den grå.

Sommarplaner? 
Hänga i Wien, gå på Håkan Hellström-konsert, gå på festival, återförenas med människor jag tycker om.

Hur många kuddar sover du med? 
Tre, men använder bara två. Den tredje är upptryckt mot väggen för den är bara i vägen.

Stjärntecken?
Tvilling.

Vad längtar du mest efter just nu? 
Min familj och att få julmysa med dem.

Favoritlåt just nu?
Blommor på brinnande fartyg av Bob Hund. Har spelat den orimligt mycket det senaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0