Florida - Del 2.

Dags för del 2 av vår Florida-resa!
Vi åkte söderut över öarna för att till slut komma fram till Key West. Vi bodde i en charmig lägenhet uppe bland palmblad och blommor. Runt midsommar blev jag sjuk och var sedan det större delen av resan och denna dagen mådde jag som sämst.
Men det stoppade mig inte från att fira lillebror som fyllde hela 17 år! Vi drack svalkande drinkar och åt burgare (jag lyckades faktiskt äta mestadels vegetariskt under resan).
Sedan promenerade vi vid vattnet och tittade på solnedgången, liksom så många andra. 
Dagen därpå åkte vi ut med en sådan här båt för att snorkla. Som tur var mådde jag lite bättre och kunde vara med och simma runt bland fiskarna. Det var inte riktigt lika häftigt som vi kanske hade trott, men någorlunda spännande var det i alla fall och det var härligt att vara ute på vattnet. 
Key West är ett väldigt semestervänligt ställe och väldigt charmigt med sina fina trähus och tropiska växter.
Vi tog oss till Southernmost Point (som dock inte är Floridas sydligaste punkt egentligen).
Och till Ernest Hemingways hus, som dessvärre var stängt. Vi fick nöja oss med att kika lite över muren.
Vi beskådade ännu en solnedgång och promenerade runt i den lilla staden. Fortsättningen kommer i del 3, håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0