lite just nu.

Igår låg jag i timmar och tittade på Twin Peaks. Det var så skönt att stänga av hjärnan och koppla bort alla tankar på B-uppsatsen att jag nu plöjt igenom en och en halv säsong.
Jag har också ännu en gång insett hur mycket jag uppskattar mina små joggingturer när hjärnan gått på högvarv ett tag. Häromdagen blev jag genomblöt av regn utan att bry mig det minsta och imorse stannade jag och plockade sommarblommor att sätta på bordet. 
Ni är säkert trötta på mitt tjat om kvällspromenader vid det här laget, men jag kan inte låta bli att knäppa bilder i kvällsolen.
Denna kvällen promenerade jag genom en liten park ner till vattnet. Det hade spruckigt upp ganska nyss och allt blev extra färgstarkt och fotovänligt. Jag svor ett par gånger över att jag inte hade kameran med mig.
Där satt jag på stenarna på stranden en stund och var tacksam över att det var vindstilla.
Sedan promenerade jag förbi färgsprakande rhododendron och blommande kastanj upp till parken igen. Det var kvällens lilla äventyr! Det är så kul att upptäcka nya ställen och nya promenadvägar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0