Föräldrarbesök och kräftskiva.

I lördags mötte jag mamma och pappa på torget för att gå på marknaden med dem en stund. Sedan anslöt även Sanna och vi åt lunch och gick på stan ett tag.
Jag kramade mamma och pappa hejdå (Synd att jag inte kunde hänga mer med dem när de väl var här) och åkte tillsammans med ett gäng andra människor ut på landet. Vi skulle nämligen på kräftskiva i Kims kompis Jockes stuga! Detta är utsikten från stugan, inte ett hus så långt ögat kan nå. Idylliskt.
Vi satt ute i solen ett tag, vissa sköt luftgevär.
När det började bli kyligt ute och tomt i magarna satte vi oss inomhus och åt kräftor, pajer, vitlöksbröd mm. Gott!

Ronja fick med hela gänget på bild.
Under kvällen spelade vi beerpong, gjorde eld och grillade marsmallows osv.
På morgonen satt vi längs med husväggen i solen och njöt av att kunna vara ute i kortärmat fastän hösten kommit.
Sedan spelade vissa krocket, andra drack saft och tittade på. När klockan slog tre åkte jag och Kim tillbaka till stan för att äta födelsedagstårta hos hans mormor. Jag som har ca noll erfarenhet av kräftskivor tyckte att det var kul att få gå på en och att göra det på ett så fint ställe med så fina människor var ett gigantiskt plus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0