En japansk oas.

Häromdagen tog jag mig till det här stället som en klasskompis tipsat om. Det är en liten japansk park, Setagayapark. Vi blev båda så förtjusta i platsen att vi nu ska göra en presentation om den i tyska-kursen.
Jag satte mig på en bänk och åt hummus-bageln som jag hade köpt med mig från ett av mina favoritcafén i stan.
Det var så lugnt och fint och gulligt där. Det låg ett äldreboende precis jämte parken, så det var många äldre personer där. Jag hoppas att jag också kan hänga på ett sådant här ställe när jag blir gammal och grå.
Jag kom nog i rättan tid, för det hade redan börjat landa rosa strössel på marken.
Perfekt ställe för bröllopsfotografering. Brudparet var så fint. I dammen simmade sköldpaddor och koifiskar omkring.
Nu vill jag åka till Japan, gärna på direkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0