Tillbaka till verkligheten.

Jag har varit sängliggandes med feber i två hela dagar och har nu äntligen blivit människa igen. Har varit så less och ynklig att jag inte vetat vad jag ska göra med mig själv. Men nu är jag på benen och har på gott och ont kommit tillbaka till verkligheten. Hej tyskaläxor, grupparbete, individuell skrivuppgift och tenta! För att släppa tankarna på plugg ett tag så tar jag och fyller i en lista.

 

Vad gör du just nu?
Just nu sitter jag vid skrivbordet, lyssnar på musik och fingrar på septum-piercingen som jag gärna gör när jag tänker och klurar nu för tiden.

Vad skrämmer dig?
Världen vi lever i nu och hemskheterna som drabbar så många oskyldiga människor.

Vad peppar dig?
Att jag kommer vara tillbaka i sverige om 46 dagar, att Sanna snart är här, att jag har en grym sommar framför mig, att jag befinner mig i Wien.

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Ett jobb inom radio eller tv. Och att uppfostra en valp.

Vad får dig att gråta?
Hemlängtan, när jag sårar någon jag bryr mig om, filmer och serier och när jag blir riktigt riktigt rörd.

Vad är det sista du tänker på innan du somnar?
Vad jag ska äta till frukost och hur det kommer kännas när jag kommer hem igen.

Vad måste du ha hemma i matväg?
Kaffe, bananer, havregryn och någon växtbaserad mjölkdryck.

Vad läser du just nu?
Sommarbarn av Katerina Janouch.

Vad är skönt?
Att somna i en sval säng, att gå promenader, yoga, att känna lugn och trygghet i famnen på någon man tycker om, att känna solen värma, att andas krispig höstluft, att bocka av saker från att-göra-listan.

Vad gör du när du är arg?
Höjer musiken, tjurar, klagar inför någon.

Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?
"Hej!"

Vad är du avundsjuk på?
Musikaliska människor, människor som är duktiga på att rita och måla, människor som verkligen brinner för saker och som kan finna saker så intressanta att de totalt gräver ner sig i dem, människor som kan stå på händer.

Vad brukar folk kalla dig?
Jag har i princip alltid bara kallats "Emma", jag är inte van vid att ha smeknamn. "Emmis" och "Emme" kan ha förekommit, men det är tack och lov inget som riktigt fastnat, och nu har jag även gått under "Em" (varför har ingen kallat mig det tidigare?). Blir också kallad för "klant", "systra mi", "knäppis" och "finis".

Vad är det viktigaste som finns?
Vänner och familj, medmänsklighet, att känna mening.

Vad är det gulligaste som finns?
Djur, helst valpar.

Vad såg du senast på en scen?
Noel Gallagher's high flying birds.

Vad vill du rekommendera?
Att våga. Våga plugga utomlands, våga släppa in människor, våga göra sånt du inte är van vid.


Kommentarer
Postat av: Malin

Du glömde viktigaste smeknamnet: Emmentalerost !!

2016-04-20 @ 10:32:55
URL: http://devote.se/silverparlor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0