Bussresan - del 2.

Efter att ha ätit frukost på hostelet och solat i morgonsolen ett tag hoppade vi på bussen igen och åkte vidare.
Vi stannade här för att åka summer rodeling (man sitter alltså i något som kan liknas vid en pulka och åker ner för en backe i en ränna). Det var verkligen jättekul och utsikten var ett stort plus.
Vi åkte vidare till Mondsee och fick se kyrkan från The Sound of Music.
Det var en fin liten stad med fina små hus.
Vi hade flera timmars fritid här och vi bestämde oss för att ta årets första dopp i sjön. Skröt lite om att jag tog mitt första dopp för i år i en fin sjö i alperna, det tycker jag att man kan få skryta lite om.
Vi åt lunch, promenerade lite längs med vattnet och drack öl på en solig uteservering.
På vägen tillbaka till Wien stannade bussen vid ännu en traditionell österrikisk restaurang där vi blev serverade traditionell österrrikisk mat. För vegetarianerna innebar det en tallrik med ost, besvikelsen alltså. Det här har helt klart varit en av de häftigaste resorna jag varit på, jag kan fortfarande inte riktigt greppa allt fint som jag fick se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0