En månad.

I torsdags mötte jag upp Marcus, Klara och Hanna, som också kommer från Jönköping University och är på besök här. Vi gick till en restaurang/bar/café för att dricka öl och äta hamburgare eller schnitzel och prata om Jönköpings-minnen samt om den lilla tiden vi har kvar av studierna där.
Igår var det exakt en månad sedan jag kom hit. En månad!? Hur är det ens möjligt? Den fjärde februari skrev jag i min dagbok "Jävlar vad stolt jag är över mig själv som tog mig hit." Jag är fortfarande stolt, och tacksam. Jag har sett flera olika spännande platser, träffat folk som jag nu kan kalla mina vänner, börjat lära mig ett helt nytt språk och för första gången stått på egna ben på riktigt. Det känns bra. Jag firade med en dag på stan, lite egentid med Wien. Jag gick i affärer, fikade helt själv (ett mål som jag haft: sitta helt själv på ett café utan att plugga) och njöt av solen som äntligen vågade sig fram igen. Jag kärade ner mig i porslin, som jag så lätt gör, och så fort jag lämnat butiken bestämde jag mig  för att gå tillbaka någon dag och köpa ett par koppar. Idag är jag hemma och försöker bota förkylningen jag åkt på genom att titta på filmer och serier, dricka chokladdryck och ingefärste och äta frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0