När våren kom till Wien.

Idag besökte jag Schönbrunn igen. Den här dagen var det betydligt mer behagligt ute och det var vår i luften. Överallt kunde en se knoppar och höra fåglar kvittra.
Jag kollade in palmhuset som såg väldigt fint och intressant ut. Det kostar att gå in där, så jag höll mig utanför idag, men jag kommer åka tillbaka och betala för att gå in.
Eftersom jag inte gick in i palmhuset bestämde jag mig för att promenera runt i parken istället.
Jag promenerade uppåt och hamnade här. Detta är Gloriette, ett lusthus/en trädgårdspaviljong med utsikt mot slottet. Folk satt på gräset och njöt av vårvädret. (Glöm det jag sa om att det inte finns någon lättillgänglig utkiksplats i Wien)
Jag promenerade neråt och tog en något närmre titt på slottet. Detta var alltså kungafamiljens sommarställe och jag har läst någonstans att slottet har över 1000 rum.
Sen tog jag tunnelbanan hem och lagade pannkakor istället för våfflor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0