Valborg i Wien.

Igår hade jag en väldigt bra dag som jag nu tänkte dela med mig av. Först och främst så kom värmen och solen tillbaka.
Jag gick på en marknad och kikade på en massa prylar och i secondhand-affärer. 
Jag kollade in gator som jag aldrig gått på tidigare i närheten av marknaden. Värmen, alla människorna och upptäckten av nya platser gav mig semesterkänsla. Jag fick se en ny del av Wien och undrade lite varför jag inte varit där tidigare, jag kommer definitivt att gå tillbaka dit flera gånger framöver.
Framåt kvällen var jag bjuden på finskt VAPPU-firande som kan motsvara den svenska Valborgsmässoaftonen om jag har förstått rätt. Vi var hemma hos Veera som bor i ett lyxigt hus med en stor takterass. Från terassen har man utsikt över hela Wien. Det var varmt och skönt och inte ett moln så långt ögat kunde nå.
Vi drack bål, kollade på solnedgången, åt korv och potatissallad, fascinerades gång på gång över utsikten och hade det så trevligt.
När det blivit kallt, mörkt och sent så mötte vi upp fler folk hos en annan internationell student. Planen var att vi skulle ut, men ännu en gång blev det lite för sent och vid 02 valde jag att åka hem. Det var en kul Valborg och nu är det plötsligt maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0